Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

lördag 28 augusti 2010

28 Augusti Vol au vent

Ett tips från frugan! Egentligen en förrätt, men hennes tips ska självklart provas. Men tyvärr måste jag säga att jag blev inte så super imponerad. Namnet var nog mer spännande än smaken.. fast det beror nog mycket på att jag är så himla förtjust skagentoast, det klår nog dom flesta förrätter. Det behöver nämligen inte vara så komplicerat för att det ska vara gott. Men i och för sig, om man är vegetarian, eller ska ha gäster som är vegetarianer, då är nog vol au vent ett bra alternativ. Lätt var det ju också, jag hade bara lite svampstuvning mellan bröden, som jag köpte färdiga, sen lite grönsaker ovanpå. Som sagt, väldigt enkelt att göra.

2 kommentarer:

  1. Terese tessan789@hotmail.com2 november 2012 kl. 17:15

    När jag gör Vol au vent är det krabbstuvning i mitten, på toppen lägger man sedan ägg i klyftor, tomater i klyftor och gurka, sedan lägger man på räkor, en hel del räkor. Stoppar in lite sallad här och där. Toppar sedan med stenbitsrom, citron och dill. Brukar gå hem hos de flesta som gillar skaldjur.

    SvaraRadera
  2. låter mycket godare än den varianten jag gjorde! tack så mycket för tipset, ska se till att testa det! mvh linnea

    SvaraRadera