Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

måndag 9 maj 2011

9 Maj Chokladmousse

Det var inte så lätt att fotografera chokladmoussen utan att få den att de ut som..ja ni vet vad. Men jag lovar att den är underbart god. Att köpa sån där ekströms eller annan sort på pulver borde vara olagligt. Speciellt när det är så enkelt att göra hemmagjort. Så gör som jag bojkotta pulvret med alla konstiga E-tillsattser och gör den här underbart goda hemmagjorda varianten istället. Lovar att det är så värt det.

100 g mörk blockchoklad
2 st äggulor
3 dl vispgrädde

Smält chokladen i vattenbad. Tillsätt äggulorna. Vispa grädden löst. Vänd ner chokladblandningen. Häll upp i fyra små skålar och låt stå att stelna i kylen.

1 kommentar:

  1. Ahh gud det här är ju "min" chokladmouse!!! Haha, jag bjuder alltid på den här och alla brukar fråga om jag kan göra den, så himlans god! Inte jag som uppfunnit receptet, såklart men folk knyter an den till mig iaf, haha ;)

    SvaraRadera