Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

måndag 19 mars 2012

Schnitzel

Första gången jag testade att göra hemmagjord schnitzel! Väldigt gott! Och enkelt! Detta rekommenderar jag att du testar!

8 skivor kalvkött, eller 6-8 mindre skivor skinka
salt och peppar
olja

Panering:
2 dl vetemjöl
2 st ägg
ströbröd

Banka ut köttskivorna tunt. Salta och peppra. Vänd dem sedan först i vetemjöl, därefter i ägg och sist i ströbrödet. Låt dem gärna ligga en stund, så att paneringen stelnar. Stek schnitzlarna i rikligt med olja, det ska vara så mycket olja i pannan att den täcker köttet, 3–4 minuter på varje sida. Passa dem noga så att de inte blir brända. Ta upp dem ur pannan och låt dem rinna av på hushållspapper. Servera med klyftpotatis, gröna ärtor, citron klyftor och brunsås.

4 kommentarer:

  1. det va det också :)
    mvh linnea

    SvaraRadera
  2. Fan vad äckligt!

    SvaraRadera
  3. Smaker är som baken, jag och mina gäster tyckte i alla fall att det var gott!

    SvaraRadera