Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

måndag 20 augusti 2012

Johans Prosciutto crudo di parma med färska fikon

Johan bjöd mig på denna förrätten för ett litet tag sedan, och jag blev verkligen super imponerad. Så enkelt men samtidigt så himla gott! Kan inte minnas att jag har ätit färska fikon förut.. snara råkat ätit nåt torkat runt jul..och det är inte någon höjdare om du frågar mig. Men detta kan jag verkligen rekommendera, det är så himla gott! Dom olika smakerna gifter sig som det så fint heter! Därför blev jag bara tvungen att bjuda mina vänner på detta som den Italienska rätten när jag hade min 100.000 bloggfest. 


cocktailtomater
rödlök
parmaskinka
philadelphiaost
färska fikon
flingsalt och nymalen svartpeppar
olivolja
basilika blad

Lägg upp några skivor parmaskinka på en tallrik, klicka ut lite philadelphiaost här och var. Strö över lite rödlök och cocktailtomater i klyftor. Dela ett par fikon i klyftor och lägg ut dem. Smaksätt med lite flingsalt och nymalen svartpeppar. Ringla till sist över lite olivolja och dekorera med några basilika blad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar