Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

söndag 9 juni 2013

Lisbets Revbensspjäll

När jag gjorde min praktik så fick jag tips på hur man gör de bästa revbensspjällen..och jag måste faktiskt hålla med om att det här ÄR dom bästa revbensspjällen!

1 Revbensspjäll i bitar
ca 2 msk salt

Glaze:
ca 2 msk honung
½ dl soja
ca 3 msk matolja
ingefära, efter smak
sweet and sour chilisås, efter smak

Skär upp revbensspjällen i bitar, strö över rikligt med salt. Lägg i en påse över natten. Skölj sedan av revbensspjällen i vatten och koka i ca 1 timme,  (beror på hur tjocka de är) tills köttet börjar släppa från benet.
Blanda samman ingredienserna till glazen. Grilla sedan snabbt, samtidigt som du penslar dem med glaze. Revbensspjällen ska bara precis få en fin grillad yta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar