Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

fredag 12 juli 2013

Jordgubbsbruschetta med mascarpone

Ett recept ur Charlotta Malhotras bok Efterlängtade efterrätter. Jag hoppade över cognac, är ändå inget fan av sprit i efterrätter, plus att jag hoppade över garneringen, kändes onödigt att gå och köpa citronmeliss bara för detta.. Men ska jag göra fler till nån fest någon gång så skulle jag säkert köpa det!

Testa nu dom här! Super enkelt och gott! Perfekt som ett litet tilltugg om man har många gäster.



4 port.

4 skivor lantbröd
1 msk smör
200-300 g jordgubbar 
(3 msk cognac)
1 msk strösocker 
100 g mascarpone (färskost)
Citronmeliss och florsocker till garnering

Värm smöret i en stekpanna och stek brädet gyllenbrunt. Skär jordgubbarna i skivor. Lägg dem i en skål och blanda i cognac och strösocker. Låt blandningen dra några minuter. Bred färskosten på brödet och lägg på jordgubbar. Garnera med citronmeliss och lite siktat florsocker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar