Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

måndag 7 oktober 2013

Saras gyros

Är inte så jätteförtjust i sallader, så var lite skeptisk till denna rätten... Men jag måste säga att det var tvärtom väldigt gott!! Jag bytte dock ut ketchupen mot chilisås, tycker det är godare. Sen fattar jag inte riktigt varför hon kallar det gyros.. Jag skulle som sagt kalla det sallad.. Typ Saras kyckling sallad... Men hur som helst så var det jättegott, så testa detta nu! 





60 hg bröstkycklingfile
2 st gula lökar
1 burk majs
1 stor burk majonnäs
1 burk smörgåsgurka
Ketchup
Isbergsallad
2 stora morötter
Gyros krydda

Skär filen i små, små bitar. Stek kycklingen därefter i gyros. Under tiden hackar du löken. Strimla gurkan och salladen. Skala och riv morötterna. Låt kycklingen svalna. Ta fram en stor skål/form. Lägg i först: Kycklingen, löken,majsen, halva majonnäsen, bilda ett nät av ketchupen. Lägg på gurkan, morötterna och resten av majonnäsen och sist salladen. För att de ska se fint ut. Strö över svartpeppar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar